کدخبر:0844/20240623

3 خرداد 1403

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و اتاق بازرگانی اصفهان 
ارتقای سطح همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک این دو مجموعه بصورت جدی دنبال می‌شود.   

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، با توجه به اهمیت برقراری ارتباط و همکاری‌های مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و اتاق بازرگانی استان بعنوان ارکان مهم زیست‌بوم صنعتی و فناوری استان اصفهان، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک این دو مجموعه توسط رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان امضا شد. 

تعامل دانشگاه با اتاق بازرگانی در نگه‌داشت نخبگان تاثیرگذار است
دکتر میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه عنوان کرد: سه شاخص نیروی انسانی، بودجه و تجهیزات برای رفع مشکلات صنعت لازم است، لذا باید در این زمینه فرصت‌ها را بررسی کرد.

وی ادامه داد: قوانین بالادستی نیز باید در راستای حمایت از صنایع باشند چراکه تبلیغات بسیار زیادی برای ترغیب جوانان به مهاجرت توسط دشمنان در حال انجام است و در این اوضاع، قدم برداشتن در جهت تکریم و حفظ جایگاه نخبگان، امری ضروری است.

 رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، ایجاد زمینه لازم برای اشتغال و ازدواج نخبگان را ضروری دانست و گفت: از گسترش تعاملات با اتاق بازرگانی استقبال می‌کنیم و امیدواریم قراردادی که بین اتاق و دانشگاه منعقد می‌شود به طور دقیق و با ضمانت اجرایی پیش برود تا به اهداف تعیین شده دست یابیم. امیدواریم بتوانیم ارتباط صنعت و دانشگاه را با حمایت‌های اتاق بازرگانی بیش‌ازپیش گسترش دهیم.

اتاق بازرگانی در راستای ارتباط با دانشگاه قدم‌های خوبی برداشته است
امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز اظهار کرد: در حال حاضر با آمار بالای فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی روبرو هستیم درحالی‌که بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در تأمین نیروهای متخصص و ماهر برای فعالیت با مشکلات متعددی روبرو هستند و با کمبود نیرو مواجه‌اند.

 وی افزود باید پذیرفت که در طی سالیان اخیر صنعت و دانشگاه، وظایف خود را به خوبی انجام نداده‌اند و همین موضوع باعث از میان رفتن امید در میان نسل جوان شده است، وقتی جوان به آینده خود امیدوار نباشد به فکر مهاجرت میفتد و این موضوع بسیار ناراحت‌کننده است؛ لذا باید به این موضوعات با نگاه ملی نگریست و تلاش کرد تا مسائل برطرف شوند.

 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان درخصوص ارتباطات این مجموعه با دانشگاه‌ها تصریح کرد: همه ما می‌دانیم که مهاجرت راه‌حل رفع مشکل نیست؛ زیرا هیچ کجا نمی‌تواند جایگزین وطن انسان باشد، همه ما به کشور و خانواده و مردم خود عشق می‌ورزیم و فقط باید کمی انگیزه جوانان را افزایش داد و به مشکلات رسیدگی کرد تا شاهد افزایش امید و نشاط در میان نسل جوان باشیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه اتاق بازرگانی در راستای ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه قدم‌های خوبی برداشته و در این مسیر سرای نوآوری به منظور افزایش همکاری میان صنایع و دانشگاه آزاد ایجاد شده و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است.

کشانی خاطرنشان کرد: ضروری است اساتید در راستای حل مسائل صنعت حرکت کنند و ارائه آموزش‌های تخصصی بر این مبنا باشد، اصفهان قطب صنعت کشور است و صنایع بزرگ و متعددی در آن فعال هستند به همین دلیل گسترش همکاری مراکز علمی و صنایع از ضروریات استان محسوب می‌شود و در این بخش آمادگی هر نوع همکاری را داریم.

دغدغه‌مندی اساتید دانشگاه باعث تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت می‌شود 
 حمیدرضا صفوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: اساتید دانشگاه در حال حاضر با مشکلات و دغدغه‌های بخش صنعت آشنایی دارند و همین موضوع باعث شده دانشگاه در مسیر رفع نیازهای صنعت قدم بردارد. با صنایع بزرگ تعاملات خوبی برقرار شد و موارد مختلف مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفت.

 وی ادامه داد: ضروری است دانشجویان با صنایع مختلف و مسائل آنها آشنایی پیدا کنند، محیط صنعت را بشناسند و در این بخش‌ها مهارت کسب کنند و تجربه بیاموزند، دانشجو باید الفبای صنعت را متوجه شود. امروز دانشگاه صنعتی در مجاورت صنایع و شهرک علمی و تحقیقاتی قرار دارد و این یک فرصت خوب برای افزایش ارتباطات صنعت و دانشگاه است.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: امروز مهاجرت نخبگان و فعالان صنعتی را داریم و نیاز است برای رفع این مشکل، امید را به جامعه تزریق کرد، دانشجویان ما به کسب مهارت علاقه دارند و به این موضوع آگاهی دارند که بدون کسب مهارت‌های لازم نمی‌توانند در بازار کار موفق باشند، لذا باید از این فرصت به بهترین شکل بهره برد.

در پی امضای این تفاهم‌نامه، ایجاد ارتباط موثر بین اعضای اتاق بازرگانی و دانشگاه صنعتی اصفهان با هدف حل مشکلات صنعت در قالب فعالیت‌های پژوهشی، راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی، پروژه‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، فرصت مطالعاتی صنعتی و کارآموزی دانشجویان بصورت جدی دنبال می‌شود. 

همچنین برگزاری بازدیدهای دانشجویی از واحدهای صنعتی، همایش‌ها، نشست‌های علمی و کارگاه‌های تخصصی مرتبط و برقراری ارتباط با موسسات مرتبط ملی و بین‌المللی به منظور برگزاری این رویدادها در دستورکار دانشگاه و اتاق قرار می‌گیرد. 

اتاق بازرگانی در انجام امور آموزشی و پژوهش‌های کاربردی مسئله‌محور در راستای بهبود محیط کسب و کار از توانمندی‌های دانشگاه صنعتی اصفهان بهره‌مند شده و از برگزاری نمایشگاه‌ها، مسابقات و جشنواره‌های علمی و فناوری متناسب با نیاز اعضای اتاق و سامانه کاریابی دانشگاه صنعتی اصفهان حمایت می‌کند. 

تسهیل در به اشتراک‌گذاری و شبکه‌سازی امکانا کارگاهی و آزمایشگاهی ما بین دانشگاه و اعضای اتاق و جلب مشارکت دانشجویان خارجی دامشگاه با هدف توسعه بازارهای خارجی متناسب با نیاز اعضای اتاق بازرگانی از دیگر زمینه‌های همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با اتاق بازرگانی استان اصفهان است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.